INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Radca prawny Tomasz Gondko prowadzący działalność prawniczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Gondko z siedzibą w Bielsku-Białej (kod pocztowy 43-300), przy ul. Piastowskiej 55/5, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także „RODO”), informuje:

1. Administratorem danych osobowych jest radca prawny Tomasz Gondko, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Gondko; ul. Piastowska 55/5, 43-300 Bielsko-Biała, tel. (33) 472 02 81 lub 609 080 510, e-mail: t.gondko@gondko.pl, biuro@gondko.pl

2. Dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia usług prawnych i pomocy prawnej, wykonania obowiązków wynikających z umowy współpracy lub umowy o obsługę prawną – o ile zostaną zawarte oraz innych obowiązków nałożonych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, na podstawie:

- art. 6 ust.1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO, w zakresie danych, na których przetwarzanie zgodę wyraziła osoba, której dane dotyczą

- art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w zakresie danych przetwarzanych w celu wykonania czynności zmierzających do zawarcia umowy lub wykonania umowy przez Administratora lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy

- art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 pkt g RODO, tj. w zakresie danych przetwarzanych w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze

- art. 6 ust. 1 lit . f RODO, tj. w zakresie danych przetwarzanych w celach wynikających
z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, tj. w szczególności w zakresie marketingu bezpośredniego usług Administratora w zakresie dozwolonym przez przepisy samorządu zawodowego, nawiązywania współpracy oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, wynikłych na tle umowy obowiązującej pomiędzy Administratorem a osobą, której dane dotyczą (w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń także art. 9 ust. 2 pkt f RODO)

3. W trakcie przetwarzania dane osobowe mogą być ujawniane osobom upoważnionym ( w szczególności pracownikom kancelarii) oraz podmiotom, które wykażą prawnie uzasadniony interes w pozyskaniu danych, a także podmiotom, którym ujawnienie danych jest niezbędne do realizacji umowy lub którym ujawnienie danych jest obowiązkiem ciążącym na Administratorze, takim jak w szczególności: sądy, organy administracji publicznej, operatorzy pocztowi i podmioty świadczące usługi kurierskie, banki, dostawcy usług IT, rzeczoznawcy, biegli, tłumacze

4. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych. Organy publiczne, które mogą otrzymać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii Europejskiej lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za odbiorców.

5. Okres przechowywania danych osobowych wynosi 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone przez Administratora w ramach wykonywania zawodu radcy prawnego. Ponadto, inne dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy, realizacji

obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, także po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy.

6. Mają Państwo prawo do żądania od Administratora:

  • -  dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą (tj. uzyskania potwierdzenia przetwarzania danych, dostępu do danych osobowych, wykonania kopii danych osobowych, uzyskania informacji na podstawie art. 15 ust. 1 RODO)

  • -  sprostowania danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą (tj. sprostowania danych nieprawidłowych lub uzupełnienia danych niepełnych)

  • -  usunięcia danych osobowych (tj. do „bycia zapomnianym” w wypadku gdy: dane nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których są przetwarzane lub brak jest nadrzędnych podstaw przetwarzania w wypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub przetwarzanie było niezgodne z prawem lub usunięcie danych stanowi wywiązanie się z prawnie nałożonego obowiązku; możliwa jest odmowa usunięcia danych na podstawie art. 17 ust. 3 RODO) lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych

    a ponadto macie Państwo prawo do:

    - cofnięcia zgody na przetwarzanie danych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 1 lit. a RODO) w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

    - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO; Przepisu art. 21 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w przypadku danych osobowych pozyskanych przez radcę prawnego w związku z udzielaniem pomocy prawnej nie stosuje się

    - przenoszenia danych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

    Aby skorzystać ze wspomnianych uprawnień należy skontaktować się z administratorem danych - dane kontaktowe wskazano w pkt 1 powyżej.

    Jeżeli uznacie Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych jest nieprawidłowe, macie Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest warunkiem zawarcia umowy lub udzielenia pomocy prawnej, a także nawiązania kontaktu z zainteresowanym przez Administratora. Odmowa ich podania lub złożenie sprzeciwu uniemożliwi zawarcie umowy lub jej wykonanie, a także udzielenie pomocy prawnej i kontakt z zainteresowanym.

    Jeżeli wniesiony zostanie sprzeciw, dane osobowe zostaną niezwłocznie usunięte, chyba, że obowiązek ich przechowywania będzie wynikać z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W takim wypadku nie będzie jednak możliwości świadczenia pomocy prawnej (o ile z obowiązujących regulacji prawnych lub zasad etyki i wykonywania zawodu nie wynika inaczej), co może prowadzić do konieczności rozwiązania umowy lub wypowiedzenia udzielonych pełnomocnictw, upoważnień lub zleceń.

8. Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

9. Przetwarzane również będą dane osób, które zostały przekazane przez naszych klientów lub kontrahentów, w celu wykonania usługi z zakresu świadczenia pomocy prawnej na zasadach określonych powyżej.